Projekt UE

Tropiciele przyszłości to MY!

pastedGraphic.png


Projekt realizowany jest ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny +)

Priorytet: FESL.06.01 – Fundusze Europejskie dla edukacji

Działanie: FESL.06.02 – Edukacja przedszkolna

Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Niepublicznym Przedszkolu The Oxford Kids w Cieszynie dzięki realizacji zajęć dodatkowych wyrównujących szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów oraz rozwijających kompetencje kluczowe, a także podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry przedszkola dzięki szkoleniom na podstawie problemów zidentyfikowanych w przeprowadzonej diagnozie.

Projekt Tropiciele przyszłości to MY! realizowany będzie od 1.09.2024 do 31.07.2026. Grupa docelowa to dzieci uczęszczające do Niepublicznego Przedszkola The Oxford Kids: 35 dzieci (19K,16M) z Cieszyna i okolic (woj. śląskie), które wezmą udział w zaplanowanych zajęciach dodatkowych oraz 4 nauczycielki (4K).

Projekt realizowany będzie od 1 września 2024 do 31 lipca 2026.

W ramach projektu realizowane będą dwa zadania:

1/ Wsparcie edukacji przedszkolnej poprzez organizację zajęć dodatkowych wraz z doposażeniem

 W ramach tego zadania przewidziano następujące zajęcia:

Zabawa Słowami

Zajęcia z surdopedagogiki

Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka angielskiego 

Zajęcia nauki czytania metodą odimienną

Zajęcia kształcące świadomość ekologiczną

Zajęcia Weronika Sherborne zajęcia rozwijające ruchowo

Zajęcia Lego we do robotyka: 

Zajęcia rytmiczne muzyczne: 

Zajęcia z psychologiem

Zajęcia Sport to zdrowie

Zajęcia rekreacyjne

Zajęcia terapia ręki

Zajęcia oligofrenopedagogika

Zajęcia Cookidoo 

Zaplanowano wycieczki oraz zajęcia z zakresu preorientacji zawodowej;

W ramach zadania zaplanowano zakupy sprzętu i pomocy dydaktycznych, m.in.: programy multimedialne do nauki  i terapeutyczne, zestawy klocków, monitor interaktywny, instrumenty muzyczne, sprzęt sportowy, zestawy materiałów plastycznych i papierniczych, przyrządy do gotowania.

2/Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, umiejętności i kompetencji nauczycieli przedszkola 

W ramach tego zadania przewidziano szkolenia :

Trening Umiejętności Społecznych

Autorski program TyTUS

Dokumentacja pracy logopedy 

Sygmatyzm międzyzębowy 

Terapia logopedyczna dziecka przedszkolnego z uszkodzonym narządem słuchu 

Nosowanie i ćwiczenia podniebienia miękkiego w praktyce logopedycznej

Zapobieganie dyskryminacji i edukacja dla wartości, szkolenie

Efektem realizacji projektu będą następujące wskaźniki:

Wskaźniki produktu:

Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej [osoby] 35 (19K, 16M)

Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem [osoby] 35 (19K, 16M)

Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem [osoby] 4 K

Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami 1

Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1

Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1

Wskaźniki rezultatu:

Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 4 (4K)

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu: 558 987,50 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 475 139,37zł