Projekt UE
Tropiciele przyszłości to MY!
Projekt realizowany jest ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny +)
Priorytet: FESL.06.01 – Fundusze Europejskie dla edukacji
Działanie: FESL.06.02 – Edukacja przedszkolna
Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Niepublicznym Przedszkolu The Oxford Kids w Cieszynie dzięki realizacji zajęć dodatkowych wyrównujących szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów oraz rozwijających kompetencje kluczowe, a także podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry przedszkola dzięki szkoleniom na podstawie problemów zidentyfikowanych w przeprowadzonej diagnozie.
Projekt Tropiciele przyszłości to MY! realizowany będzie od 1.09.2024 do 31.07.2026. Grupa docelowa to dzieci uczęszczające do Niepublicznego Przedszkola The Oxford Kids: 35 dzieci (19K,16M) z Cieszyna i okolic (woj. śląskie), które wezmą udział w zaplanowanych zajęciach dodatkowych oraz 4 nauczycielki (4K).
Projekt realizowany będzie od 1 września 2024 do 31 lipca 2026.
W ramach projektu realizowane będą dwa zadania:
1/ Wsparcie edukacji przedszkolnej poprzez organizację zajęć dodatkowych wraz z doposażeniem
W ramach tego zadania przewidziano następujące zajęcia:
Zabawa Słowami
Zajęcia z surdopedagogiki
Zajęcia rozwijające uzdolnienia z języka angielskiego
Zajęcia nauki czytania metodą odimienną
Zajęcia kształcące świadomość ekologiczną
Zajęcia Weronika Sherborne zajęcia rozwijające ruchowo
Zajęcia Lego we do robotyka:
Zajęcia rytmiczne muzyczne:
Zajęcia z psychologiem
Zajęcia Sport to zdrowie
Zajęcia rekreacyjne
Zajęcia terapia ręki
Zajęcia oligofrenopedagogika
Zajęcia Cookidoo
Zaplanowano wycieczki oraz zajęcia z zakresu preorientacji zawodowej;
W ramach zadania zaplanowano zakupy sprzętu i pomocy dydaktycznych, m.in.: programy multimedialne do nauki i terapeutyczne, zestawy klocków, monitor interaktywny, instrumenty muzyczne, sprzęt sportowy, zestawy materiałów plastycznych i papierniczych, przyrządy do gotowania.
2/Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, umiejętności i kompetencji nauczycieli przedszkola
W ramach tego zadania przewidziano szkolenia :
Trening Umiejętności Społecznych
Autorski program TyTUS
Dokumentacja pracy logopedy
Sygmatyzm międzyzębowy
Terapia logopedyczna dziecka przedszkolnego z uszkodzonym narządem słuchu
Nosowanie i ćwiczenia podniebienia miękkiego w praktyce logopedycznej
Zapobieganie dyskryminacji i edukacja dla wartości, szkolenie
Efektem realizacji projektu będą następujące wskaźniki:
Wskaźniki produktu:
Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej [osoby] 35 (19K, 16M)
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem [osoby] 35 (19K, 16M)
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem [osoby] 4 K
Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami 1
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1
Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 1
Wskaźniki rezultatu:
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 4 (4K)
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 558 987,50 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 475 139,37zł